Nikdo nemá rád, když ho obtěžuje propagace produktů či služeb, o které stejně nemají zájem. Google vždy kladl spokojenost svých uživatelů na první místo, a proto ho neustále aktualizují, vyvíjejí a zlepšují. V lednu letošního roku Google konečně oficiálně prohlásil, že zakáže veškeré varianty, které určí Koalice za lepší reklamu, neboli Coalition for Better Ads.
Součástí tohoto mezinárodního spojenectví je i český zástupce, a to Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) a České sdružení pro značkové výrobky. Koalice zjišťovala od uživatelů z Evropy i Severní Ameriky, které druhy je otravují nejvíc. Odpovědělo zhruba 66 tisíc osob s jasným názorem. Podle výsledků dala Coalition for Better Ads varianty, které budou zakázány.
Lepší reklama na počítači
Každá platforma se projevuje jiným způsobem. Proto se trochu liší, zda se propagace zobrazuje na klasickém desktopu, anebo na mobilu. Nejpoužívanější vyhledávač na světě chce zakázat tyto čtyři typy propagace:
- pop-up okna,
- zakrývající velkou část stránky,
- s odpočítáváním a blokací stránky,
- s automatickým přehráváním videa se zvukem i bez něj.
Čím méně, tím lépe
Mobilní telefon má pochopitelně menší displej než notebook. Proto se vyhledávač rozhodl, že zakáže větší množství propagací. Patří mezi ně stejné druhy jako u desktopu. A kromě toho také reklamu:
- s hustotou vyšší jak 30 procent,
- animované blikající varianty,
- nutnou prokliknout pro vstup na web,
- velké scroll-overy přes celou obrazovku.
Změny pro majitele webů
Pro vás jako někoho, kdo na internetu podniká a využívá reklam jako součásti marketingu to znamená následující. Pozitivní je, že blokace by se neměla dotknout velkého množství obsahu. V případě, že inzerujete přímo přes Google, tak se pro vás ani nic nemění.
Jiné je to při využití pop-up oken třetích stran. Zapřemýšlejte, jestli je úplně nestáhnout pryč. Pokud si nebudete jistí, zda daný model projde nebo ne, podívejte se na Webmasters Tool ve vyhledávači. Tam zjistíte, jak vše upravit, změnit a udělat tak, aby to fungovalo dokonale.